13 september 2022 โ DEN BOSCH โ Giel Baaij (52) is per 13 september Greetje Derks opgevolgd als commercieel manager van FC Den Bosch. Greetje verliet de club na twee jaar voor een nieuwe uitdaging bij de Top Events Group. Algemeen directeur Rob Almering was op zoek naar iemand met ervaring op het gebied van commercie, netwerken, topsport en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het duurde even voordat die kandidaat gevonden was.
Rob: Met Giel halen we iemand in huis die weet hoe je relaties onderhoudt. Dit is de basis om ons sponsorbestand te kunnen behouden, maar ook om haar te laten groeien. Giel is daarnaast innovatief en creatief. Dat is een enorme asset om nieuwe relaties aan te trekken en in te spelen op actuele ontwikkelingen en verschuivingen in sponsorbehoeften. Iets wat vandaag de dag niet alleen wenselijk, maar ook noodzakelijk is.โ
Giel Baaij, zelf voetballer sinds zijn achtste, woont in het West-Brabantse Wagenberg en is bekend met FC Den Bosch en de stad โs-Hertogenbosch. Zo werkte hij โ verspreid over meerdere perioden โ als zakelijk accountmanager en new business manager bij ABN AMRO en als algemeen manager bij EiffelTowers Den Bosch. Daarnaast was hij jarenlang bestuurslid van de Vrienden van de Tolbrug, later opgegaan in Stichting Vrienden JBZ. โNamens ABN AMRO was ik lid van de business club van FC Den Bosch en ging ik altijd graag naar de thuiswedstrijden en activiteiten voor sponsoren. Het was er eigenlijk altijd prettig netwerken in een gezellige sfeer.โ
Later werkte Giel als commercieel manager en werd hij bestuurslid bij eredivisie basketbalclub World Class Aviation Academy Giants in Bergen op Zoom. Als zelfstandig ondernemer werkte hij voor het HagaZiekenhuis in Den Haag met als opdracht meer samenwerking tussen het bedrijfsleven, opleidingsinstellingen, lokale overheid en het ziekenhuis te bewerkstelligen. โToen ik startte, kende ik niemand in Den Haag. Na vijf jaar had ik een netwerk opgebouwd met 1.200 relaties en hadden we zelf een business club ร la JBZ met ongeveer 80 aangesloten contributie betalende organisaties, later geรซvolueerd naar een innovatie-lab. Vooral dankzij ons lidmaatschap bij de Residentie-/ business club van ADO Den Haag hebben we dit succes kunnen behalen.โVoor het Amphia Ziekenhuis in Breda was Giel tot vorig jaar actief als programmamanager fondsen- en sponsorwerving & relatiemanagement. In deze functie haalde hij gelden op voor extra faciliteiten voor patiรซnten, hun naasten en medewerkers. Tijdens de corona crisis coรถrdineerde en regelde Giel de logistiek voor alle externe giften en hulp van bedrijven, instellingen en particulieren, bedoeld voor medewerkers. Voor Hogeschool Zeeland University of Applied Sciences werkte Giel als projectleider. Hij is nog steeds betrokken bij het Europese project I-KNOW-HOW, dat werknemers met kanker beter wil begeleiden.
Giel is erg enthousiast over zijn nieuwe functie bij FC Den Bosch. โIk heb een kleurrijk arbeidsverleden. Ik heb altijd kunnen kiezen voor werk dat ik leuk en uitdagend vind. Dat is een voorrecht. De rode draad is dat het gaat om contacten met mensen, van allerlei pluimage. Ik houd ervan om samen te werken met mensen, hen te verbinden en te enthousiasmeren. Dit ga ik nu bij FC Den Bosch doen met als doel zoveel mogelijk mensen, bedrijven en instellingen bij de club te betrekken. I Met innovatief maatwerk, door beproefde zakelijke concepten te behouden. En altijd rekening houdend met de cultuur en geschiedenis van FC Den Bosch. Als ik iets doe, doe ik het met heel mijn hart, ziel en zaligheid. Ik heb heel veel zin om zo snel mogelijk met de zakelijke achterban kennis te maken!โ
Bron: FC Den Bosch