Joris Gieske (50 jaar) treedt per 1 december 2020 in dienst als Manager Sales & Marketing bij NAC Breda. Gieske is een zeer ervaren commercieel manager in de sportwereld met een bewezen trackrecord. Voor zijn indiensttreding was hij onder meer commercieel verantwoordelijk voor de acht vestigingen van SnowWorld, waaronder SnowWorld in Rucphen, en runde hij zijn eigen sportmarketingbureau.
Hij was al eerder werkzaam in de voetbalwereld. De eerste stappen in deze wereld zette hij als persvoorlichter van de KNVB en in een latere fase was hij commercieel verantwoordelijk voor het Bredase bedrijf De Oranjecamping. Bekend van de roemruchte fanreizen rond de eindtoernooien van het Nederlands elftal.
NAC krijgt met Gieske een bevlogen sales en marketing professional die als opdracht heeft om een stevig commercieel Eredivisiewaardig fundament te bouwen.
Joris Gieske verteld op de website van NAC over zijn aanstelling: “Ik ben enorm trots dat ik NAC commercieel mag gaan vertegenwoordigen. De eerste keer dat ik de potentie van NAC met eigen ogen zag, was toen ik nog werkzaam was voor De Oranjecamping. Ik mocht als ‘buitenstaander’ mee naar ‘Avondjes NAC’ en vanaf dat moment was ik verkocht. Sindsdien volg ik de club op de voet. Dat ik nu commercieel voor deze mooie club de verantwoording draag, zie ik als een grote verantwoordelijkheid. Ik zal dan ook mijn ziel en zaligheid inzetten om de club commercieel klaar te stomen voor de Eredivisie.”
Mattijs Manders: “Gieske is de juiste man op de juiste plaats. Zijn ruime ervaring en grote netwerk gaan NAC helpen om commercieel stappen te zetten. Beiden zien wij de enorme potentie van de club en deze willen wij voor de stad Breda, onze supporters en partners ontsluiten zodat we weer kunnen acteren op het niveau waar wij horen.”