Een nieuw tijdperk, een nieuwe naam. Sportmarketingbureau Lagardère Sports and Entertainment neemt afscheid van haar bedrijfsnaam en heet vanaf nu SPORTFIVE, een wijziging die volgt op de verkoop van de activiteiten van de Lagardère Group aan H.I.G. Capital medio april. Het private equity-bedrijf heeft nu een meerderheidsbelang van 75,1% in SPORTFIVE.
De nieuwe, maar tegelijkertijd terugkerende naam SPORTFIVE in de internationale sportwereld, vertegenwoordigt dé twee pijlers van het wereldwijde sportmarketingbureau: SPORT, omdat het bureau en haar mensen geloven in de kracht van sport, en FIVE, verwijzend naar de belangrijkste stakeholdergroepen die zij bedient: merken, rechtenhouders, mediaplatformen, fans en haar mensen. SPORTFIVE vertegenwoordigt bovendien enkele historische, diepgewortelde krachten van het bedrijf – emotie, professionaliteit en pioniersmentaliteit. Dit is en blijft de ruggengraat van het bureau. Zij heeft zich door de jaren heen ontwikkeld tot een sterk, wereldwijd conglomeraat van sportbedrijven. Het is ook voor het nieuwe SPORTFIVE-merk het kompas, in een tijd die vraagt om een nog gerichtere, efficiënte en data-intelligente koers.
het bedrijf heeft 1200 medewerkers wereldwijd. De overname en naamswijziging hebben geen invloed op DE werkzaamheden in Nederland.